4. januar 2010

Røykeplanen

Blir litt mange innlegg her nå, men jeg må jo skrive det grunnleggende for å sette både andre og meg selv ordentlig inn i situasjonen.

Når det kommer til røykingen så har det vært planlagt en stund. Jeg var hos legen i Desember, da vi satt opp en plan og jeg fikk noen piller for røykeslutt på resept. Etter det jeg hører skal de visst funke ganske bra, så jeg håper på at det skal gå fint å slutte uten for mye stress. Pillene koster jo trossalt 1600 kroner, men de sparer jeg jo fort inn igjen når jeg ikke kjøper røyk da.

Hele Desember har jeg røyket 10 røyk om dagen, og nå fra 1. Januar begynte jeg med 9 røyk, og har siden det trappet ned med en om dagen. Det vil si at jeg idag har røyket 7 røyk.
Resten av planen ser slik ut:
Mandag - 7 stk
Tirsdag og Onsdag - 6 stk
Torsdag - 5 stk
På torsdagen skal jeg begynne med pillene, og røyke maks 5 røyk de neste 10 dagene. Den tiende dagen er det slutt.

Håper sterkt på at jeg klarer det, bedre å slutte nå enn å måtte slutte om 20 år etter et hjerteinfarkt. Da er skaden allerede gjort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar